Advertise Lufthansa

جنگ تبلیغاتی خودروسازان

بعد از تبلیغات گسترده شرکت هواپیمایی Lufthansa که بخش بسیاری از تبلیغات وبسایت ها را بعد از تحریم ها به خود اختصاص داده بود حال بعد تبلیغات گسترده شرکت Lufthansa نوبت به خودروسازان رسید ، در ابتدا خودروسازان وابسته به دولت اهمیت تبلیغات در فضای مجازی را جدی نگرفته بودند تا این که شرکت وارد کننده خودرو میتسوبیشی موتورز با نام آرین موتور آورین مشتری تبلیغات آنلاین بود ، کم کم آرین موتور با هدف قرار دادن چند سایت تخصصی خودرو توانست بازخورد خوبی کسب کند البته آرین موتور توانست با تبلیغ از وبسایت هایی که در ضمینه اتومبیل تخصصی عمل می کردند حمایت کند و همچنین مدیران وبسایت ها نیز با معرفی کامل محصولات آرین موتور حمایتی دوجانبه ایجاد کردند حال که بخش های خوب وبسایت ها جهت نمایش تبلیغات از قبل توسط آرین موتور رزرو شده و امکان نمایش خودروهای شرکت های دیگر نیست ، شرکت هایی مانند ایران خودرو سایپا پارس خودرو و… اهمیت بازار مجازی را کشف کردند که دیگر دیر شده بود حال باید برای جذب مخاطب و این که اصلا کاربران اینترنتی تمایلی به بررسی خودروهای چینی خودرو سازان دارند ، بسیار مهم شد ، چون در فضای مجازی همه چیز متفاوت است ، هیچ شخصی برای خودروهایی که جذابیتی ندارند وقت نمی گذارند.

برگ برنده ایران خودرو

با توجه به تغییرات ایجاد شده در بازار و رسیدن ایران خودرو به تولید رنو کپچر این شرکت اتومبیلی در میان خودروهای با جدابیت بررسی توسط کاربران اینترنتی را داشت ، فروش موفق رنو کپچر و تبلیغات آنلاین آن که توسط سیستم های تبلیغات آنلاین نمایش داده می شود در بسیاری از وبسایت ها نمایان شده و همچنان در لیست نمایش شرکت های تبلیغات آنلاین است.

تبلیغات سایپا

بعد از فروش عالی رنو کپچر و افت قیمت چانگان سایپا نیز به تبلیغات آنلاین پیوست اما برخلاف ایران خودرو از تبلیغ یک خودرو اجتناب کرد و مجموعه صنایع خود را تبلیغ می کند.

حال آن زمان که بنرهای تبلیغات آنلاین تنها در دست شرکت هایی مانند ایرانسل همراه اول ، دورکو ، سامسونگ ، ال جی ، هوآوی ، شاتل ، پارس آنلاین ، سونی ، ایسام multi cafe دست به دست می شد. با ورود خودروسازان بازار تبلیغات آنلاین داغ شد ، درنتیجه باید انتظار افزایش قیمت های تبلیغات آنلاین را داشته باشیم.

منبع:MGroup.ir