تبلیغ باید شامل چه چیزی باشد؟

تبلیغ با ایمیل یا پیامک یا بنر؟

در این روز ها دیگر برای خیلی ها ایمیل تبلیغاتی پیام کوتاه ارسال می شود شاید یکی از این افراد شما باشید یکی از مهم ترین مشکلات سایت های سرویس دهنده ایمیل شناسایی این ایمیل ها می باشد.(همان جفنگ خودمان به انگلیسی اسپم می شود)

تبلیغات در اینترنت به چند نوع تقسیم می شوند تعدادی از آن ها را بررسی می کنیم.

محدود کردن سرویس های ارسال تبلیغ  با ایمیل

میزبان های سایت ها در مورد اسپم در این سال ها سختگیری بیشتری می کنند.حتی اگر اجازه ارسال ایمیل انبوه را بدهند قوانین زیادی از جمله قرار دادن لینک حذف ایمیل از لیست ایمیل ها ارسالی و تعداد زمان ارسال ها می توان اشاره کرد البته در قبل تعداد ایمیل های ارسالی مجاز در روز وجود داشت اکنون به علت این که اگر میزبان سایت به لیست ارسال کنندگان اسپم اضافه شود دیگر سایت های موجود در سرور های شرکت میزبان نیز در خطر شناخته شدن به عنوان اسپم قرار می گیرند.در این صورت مدیران دیگر سایت ها اقدام به انتقال سایت خود از سرورهای شرکت کرده و باعث از دست دادن مشتری های این نوع میزبانان می شود.

سوالی که همه دارند این است که این آدرس های ایمیل از کجا می آید.باید گفت بعضی از مدیران سایت ها با فروش لیست ایمیل کاربران خود کسب درآمد می کنند البته تعداد این نوع سایت ها کم است پس هنگام ثبت نام دقت کنید در چه سایتی دارید ثبت نام می کنید.

استفاده از ایمیل موقت یکی از راه های جلوگیری از ارسال اسپم به ایمیل شما است.

سرویس های ارسال پیامک(sms)

استفاده از این نوع سرویس ها بسیار زیاد است مانند ارسال تبلیغ ارسال پیامک حساب بانکی و ارسال پست به وبلاگ و…

از مشکلات این نوع تبلیغات نبود امکان حذف شماره تلفن از سامانه ارسال ایمیل انبوه است(به علت تغییر شماره ارسال کنندگان پیامک تبلیغاتی امکان جلوگیری از راه های دیگر وجود ندارد).در ایران خیلی از مردم به اینترنت پرسرعت در تلفن همراه خود دسترسی ندارند پس نمی توان لینک در پیامک ارسال قرار داد.این نوع تبلیغ بیشتر برای فروشگاه ها کاربرد دارد.

کدام یک بهتر است؟

بعد از بررسی ها ما به این نتیجه رسیدیم زمانی که برای یک فروشگاه (غیر مجازی) تبلیغ دهیم بهترین نحوه ارسال پیامک است زیرا در این نوع تبلیغات می توان بر اساس مکان جغرافیای تبلیغ ارسال کرد.اما در ایمیل امکان نیست یا کم است.

برای تبلیغ یک محصول یا خدمات در دنیای مجازی بهترین نوع تبلیغ استفاده از بنر است البته استفاده از پیامک نیز پیشنهاد می شود.

زمانی که یک فروشگاه مجازی را بخواهید از طریق ایمیل بنر و پیامک تبلیغ کنید بهترین راه اول بنر دوم ایمیل و پیامک است.

از هر 30 پیامک ارسالی برای تبلیغ یک سایت 20 نفر این پیامک را خوانده اند و تنها 5 نفر از خوانندگان پیامک از سایت بازدید می کنند.اما در تبلیغ یک سایت با استفاده از ایمیل از هر 30 ایمیل حدود 22 نفر ایمیل ارسالی را خوانده اند که حدود 11 نفر از سایت بازدید کردند.در صورتی که سایت کاربر را به عضویت دعوت کرده باشد از هر 5 نفر خوانندگان پیامک تنها 2 نفر عضو شده و از بین 11 نفر خوانندگان ایمیل 7 نفر عضو سایت شده اند.

منبع: M GRoup