نحوه تبلیغ در اینترنت

تبلیغات غیر مستقیم

در گذشته آمار های گوناگون در مورد چگونه یک سایت را تبلیغ کنیم گفته شد.در این نوع تبلیغ ما یک سایت دیگر تبلیغ می کنیم در صورتی که هدف ما یک سایت دیگر هست.

در صورتی که شما داری یک سایت سرویس دهنده نیستید این نوع تبلیغ برای شما کار آمد نیست.

در ابتدا مثلا برای تبلیغ سرویس افزایش بازدید و محبوبیت به مدیران سایت ها پیام ارسال می کنیم . البته نباید برای هر سایتی پیام ارسال کرد مثلا من برای تبلیغ سرویس افزایش بازدید و دریافت بازخورد عالی باید سایت و وبلاگ هایی را هدف تبلیغ های خود قرار می دهیم که رتبه پایین تر از سایت خود داشته و مدیران سایت ها و وبلاگ ها رو با استفاده از یک الگو دسته بندی کنیم و برای هر کدام پیام جدا از دیگری ارسال کنیم.

الگو شما باید کاملا بدون مشکل بوده و سایت هدف خود را درست انتخاب کرده باشید در غیر این صورت شما در راهی اشتباه در حرکت هستید.

چرا این کار انجام دهیم؟

1.چون پیام به سایت هدف مربوط باشد و مدیر آن را بخواند.

2.در پیام باید بطور غیر مستقیم مدیر سایت را به پروتال هدایت کنیم.

3.در کنار هر پست یک تبلیغ از سیستم افزایش بازدید قرار داده شود.

4.بعد از مشاهده پروتال و زیر و رو کردن آن کاربر تبلیغ را می بیند.

5.تبلیغ برای او جذاب است آن را کلیک کرده تا باز شود و بعد از اتمام وبگردی خود در پروتال ما آن را بررسی کند.

6.کاربر خود وارد سایت شده  پس اگر عضو شود دوباره باز می گردد.

6/2.یک امکان دیگر هم وجود دارد کاربر به سایتی که ما هدف تبلیغ آن را داشتیم نرفته و تبلیغ شکست بخورد اما یک کاربر خوب برای خواندن مطالب پروتال پیدا کردیم.

توجه:حدود 68 درصد کاربران به مورد 6/2 مربوط می شوند که از آن ها 30 درصد دوباره به پروتال باز گشته و امکان دارد در سایتی که ما هدف تبلیغ آن را داشتیم عضو شوند.

این نوع تبلیغ باعث ایجاد یک عضویت واقعی می شود.

بیشتر تبلیغات بعد از به پایان رسیدن بلافاصله بی تاثیر شده و از ذهن مخاطب پاک می شود و برای تاثیر طولانی مدت باید همیشه تبیغات را ادامه داد. در صورتی که در این روش تنها کافی هست هر فصل با ایجاد یک جشنواره بهانه ای برای تبلیغ پیدا کنید و کاربران جدید و یا حتی کاربران قدیمی خود را دوباره بدست آورید.

یکی از مشکلات در این راه نبود محتوا خوب هست مثلا کپی مطالب دیگر سایت ها اگر سایت و بلاگ ایجاد کردید که مطلب بنویسید پس چرا کپی می کنید؟

مشکل بعد این هست که شاید شما تولید کننده محتوا نیستید پس باید چه کاری انجام دهید؟

پاسخ: تنها راه دادن آگهی به سایت هایی که مخاطب وب سایت شما از آن ها بازدید می کنند. یا تبادل لوگو و… با سایت های هم موضوع با سایت شما.

نتیجه گیری : در آخر می توان نتیجه گرفت که ما زمان زیادی صرف کردیم ولی کاربر زیادی دریافت نکردیم اما کاربران ما واقعی هستند و 70 درصد آن هایی که عضو شدند به سایت ما باز می گردند.این نوع تبلیغ گران ولی با فیلتر کردن کاربران خود هم برای دو سایت تبلیغ کردیم هم کاربران خود را دستچین کردیم.