بدون تصویر

الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم پاندا گوگل نام یکی از الگوریتم های گوگل بوده که  برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. این الگوریتم نتایج جستجو را تا حدی تغییر داده و به شدت با متن های کپی شده و کم ارزش مبارزه می‌نماید.

در فروردین ماه ۱۳۹۱ تاثیرات این الگوریتم روی زبان پارسی توسط مدیران سایت ها شناسایی شد.

پاندا چه کار می کند؟

این الگوریتم بیشتر بر روی هرزنامه تمرکز دارد ما خلاصه ای از دانسته های خود را برای شما به اشتراک می گذاریم.

نسخه کامل آن را در سایت گوگل مبارزه با هرزنامه مطالعه کنید.

پاندا در اصل زمانی که کاربر در وب سایت شما است را بررسی می کند. یعنی هرچه کاربر بیشتر در وب سایت شما باشد بهتر است.

زمان بازدید کاربر به سه قسمت تقسیم می شود.

1.زمان ماندگاری در سایت:

برای افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت خود می توانید پست های مفید و مربوط به موضوع و مطالب پر بازدید سایت را به کاربر پیشنهاد کنید.

حتی قسمتی از متن دیگر سایت ها را قرار ندهید به جز با ذکر منبع زیرا اگر کاربر این مطلب را قبلا خوانده باشد سریع سایت شما را ترک می کند.

و یا اگر شما منبع را ذکر نکرده باشید و بازدید کننده بخواهد متن کامل را مشاهده کند به علت نبود لینک و شناسایی شما توسط موتور جستجو به عنوان هرزنامه

که باعث کاهش بازدید سایت شما می شود را به دنبال دارد.

2.گردش در سایت:

در بخش قبل توضیح داده شد. اما این را هم اضافه کنم که گردش کاربر در سایت شما به معنای این هست که شما مطالب مفید دیگری هم دارید.

3.فرار از سایت:

این زمانی رخ می دهد که کاربر کلیک کند بعد پاپ آپ تبلیغ باز شود یا صفحه خیلی سنگین باشد که کاربر نتواند سریع آن را مشاهده کند.